Cel mai greu pasaj de pe Centura București Sud: S-a terminat montarea tablierului metalic la Pasajul Popești – Leordeni

Pas important pe șantierul Pasajului de la Popești Leordeni, cel mai dificil pod în lucru pe Centura București Sud. Constructorul Itinera Spa (Italia) a finalizat montarea tablierului metalic, una dintre cele mai dificile etape ale realizării ovoidului suspendat care costă 170 de milioane de lei, a anunțat, după o nouă verificare pe șantier, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

Pasaj Popesti-Oltenita 1Este cele mai scump pasaj de pe Centura București Sud, lucrările au ajuns la 56% stadiu fizic de execuție, iar oficialii din transporturi promit deschiderea circulației până la sfârșitul anului.

Pentru asamblarea pieselor metalice care compun tablierul și montarea lor pe piloni circulația la intersecția de la Popești – Leordeni (Oltenița) a fost resistematizată încă din decembrie 2021, cozile formate fiind zilnic, pe mai mulți kilometri. În zona intersecției de la Popești – Leordeni (DN 4 București – Oltenița) centura va fi lărgită la 4 benzi pe aproape 4 kilometri, la fel ca pentru pasajul de la Berceni.

După montarea girației centrale constructorul lucrează acum la racordarea rampelor.

Tot tablierul metalic, aferent girației centrale a Pasajului Olteniței – Popești Leordeni a fost montat:
De asemenea, pe pilele deja ridicate, au fost montate și racordările către rampele de urcare/coborâre spre și dinspre Berceni. Continuă asamblarea la sol a elementelor de tablier metalic pentru racordarea, la inelul central, a celorlalte rampe ale pasajului. După ce s-au montat toate grinzile de beton pe rampa de urcare/coborâre spre/dinspre București și pe rampa de urcare/coborâre spre/dinspre Olteniței, s-au montat predalele, iar pe rampa spre/dinspre București a început și realizarea armăturii pentru placa de suprabetonare. Se lucrează la grinzile de coronament pe toate rampele pasajului. Continuă realizarea infrastructurii pentru dublarea la 4 benzi a DN4 spre Oltenița, precum și lucrările pentru dublarea la 4 benzi a Centurii Bucureștiului spre Berceni, unde pe primul km a fost și turnat asfaltul pentru devierea traficului”, a transmis secretarul de stat.

Cel mai avansat pasaj de pe întreg inelul de Centură A0 București Sud este cel de la Domnești (72% stadiu fizic), deschiderea podului până la finalul anului fiind aproape garantată. Podul de la Berceni este 56% în timp ce Pasajul de la Cernica, pe Centura București Nord, după doi ani de la începerea lucrărilor, Tirrena Scavi a ajuns la doar 16% și nu este sigură nici finalizarea în 2023.
 
 
Sursa:  economedia.ro