Canalul Dunăre – București: Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a anunțat că a fost depusă solicitarea de emitere a acordului de mediu

Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) a confirmat că a fost depusă solicitarea pentru emiterea acordului de mediu pentru un proiect ambițios, intitulat „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. Acest proiect, propus de Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile SA, vizează județele Ilfov, Giurgiu și Călărași.

Proiectul Canalului Dunăre - București, inițiat în perioada regimului comunist și abandonat după Revoluție, a revenit recent în atenția publicului. Candidatul PNL la Primăria Capitalei, Sebastian Burduja, este unul dintre susținătorii acestui proiect. La începutul anului trecut, Aqua Prociv Proiect SRL a semnat un contract pentru reactualizarea studiului de fezabilitate privind amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație.

La modul cel mai serios, Canalul Dunăre – București este un proiect bun — și multă lume vede asta — cu utilitate economică certă, și pentru București și pentru regiune și apreciez orice pas care se face în direcția realizării acestuia. Beneficii: transport pe apă, turism și agrement, dezvoltarea Capitalei în zona de sud, irigații și protecție împotriva inundațiilor”, a transmis Sebastian Burduja pe pagina personală de facebook.

Planurile de lucru includ intervenții pe cursul râului Argeș, aval de lacul Mihăilești – Cornetu, și pe cursul râului Dâmbovița, aval de podul de pe șoseaua de centură a municipiului București, cu impact asupra teritoriilor județelor Ilfov, Giurgiu și Călărași.

De la București la Viena pe vas de croazieră

Proiectul Canalului Dunăre – București, un vis vechi de decenii, ar putea transforma capitala României într-un punct de plecare pentru croaziere către Delta Dunării și chiar până la Viena. Ideea a fost promovată și de fostele guverne social-democrate, care au propus realizarea proiectului prin parteneriat public-privat. În decembrie 2018, Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP) a publicat un studiu de fundamentare pentru acest proiect.

Conform studiului, canalul urma să fie proiectat și construit în cinci ani, cu un cost estimat de 6,71 miliarde de lei (1,44 miliarde de euro), fără TVA. După finalizare, bucureștenii ar putea avea acces la croaziere care să îi ducă până în inima Europei.

Un proiect controversat

Deși ambițios, proiectul Canalului Dunăre – București nu este lipsit de controverse. Inițiat de Nicolae Ceaușescu, canalul a fost criticat de mulți pentru dimensiunile sale megalomanice și eficiența economică îndoielnică. Criticii susțin că investiția uriașă necesară pentru realizarea acestui proiect ar putea să nu fie justificată din punct de vedere economic.

În ciuda criticilor, susținătorii proiectului sunt optimiști și consideră că acesta ar putea aduce beneficii semnificative pentru economia locală și turism. Rămâne de văzut dacă acest proiect va reuși să depășească obstacolele și să devină realitate, contribuind la dezvoltarea infrastructurii și atragerea de noi investiții în România.

canal dunare bucuresti