Cel mai lung pasaj subteran din București, de 1,7 km, ar putea fi construit în Sectorul 3

Robert Negoiță, primarul Sectorului 3 din București, a prezentat recent un proiect ambițios: construirea unui pasaj subteran de 1,7 kilometri lungime sub bulevardul Mihai Bravu. Primarul a distribuit imagini video cu randări 3D ale viitorului pasaj pe pagina sa de Facebook, subliniind importanța și beneficiile acestui proiect.

Caracteristici și Impact

Conform declarațiilor lui Robert Negoiță, pasajul va avea câte două benzi pe fiecare sens, devenind astfel cel mai lung pasaj subteran din București și unul dintre cele mai lungi din țară. Se estimează că va fi traversat zilnic de cel puțin 100.000 de mașini, contribuind semnificativ la decongestionarea traficului în Sectorul 3.

Pasajul va subtraversa trei dintre cele mai aglomerate intersecții din sector, promițând o fluidizare majoră a traficului în zonă. Termenul de execuție al proiectului este de doar șase luni, ceea ce indică o desfășurare rapidă a lucrărilor.

"🛣 Câte două benzi pe sens și 1,7 km lungime, ceea ce îl va face cel mai lung pasaj subteran din București și în top 10 cele mai lungi din țară.

🛣Va subtraversa 3 dintre cele mai aglomerate intersecții din sectorul nostru și va fi tranzitat zilnic de cel puțin 100.000 de mașini.
🛣 Termen de execuție: 6 luni.
🛣 Am tot discutat de pasajul subteran pe care îl vom amenaja sub bulevardul Mihai Bravu, iar acum a venit timpul să vă și prezint detaliile acestui proiect.
🌳🌳 Bonus, pe lângă marele avantaj al deblocării unor zone extrem de aglomerate, odată cu acest pasaj subteran, pe întreg tronsonul de deasupra vom crește suprafața de spații verzi cu zeci de mii de metri pătrați plantând mii de copaci.", a declarat Robert Negoiță, primarul Sectorului 3 din București pe pagina personală de facebook.

Beneficii adiționale

Pe lângă deblocarea traficului, proiectul aduce și un mare avantaj ecologic. Primarul a menționat că, odată cu finalizarea pasajului, suprafața de spații verzi de deasupra va fi extinsă semnificativ, cu zeci de mii de metri pătrați și mii de copaci plantați.

Inițial, planurile Primăriei Sectorului 3 prevedeau construirea a două pasaje rutiere subterane în zonele Dristor și Calea Vitan, ca parte a unui proiect mai amplu de fluidizare a traficului pe Șoseaua Mihai Bravu. Valoarea totală a investiției pentru aceste proiecte se ridică la 347,51 milioane de lei, inclusiv TVA.

Acest proiect inovator promite nu doar să transforme infrastructura rutieră a Sectorului 3, ci și să aducă îmbunătățiri semnificative pentru mediu și calitatea vieții locuitorilor.

pasaj mihai bravu sector 3